Radosna akcja marki Kneipp
Kneipp, producent kosmetyków opartych na naturalnych składnikach roślinnych, obchodzi jubileusz 130-lecia, który został zorganizowany pod hasłem „130 lat momentów radości z Kneipp”. To również powód, dla którego marka przeprowadziła badania opinii pt. Radość w życiu kobiet i mężczyzn”, uruchomiła konkurs „Podziel się momentem radości” oraz przygotowała podcast, w którym Jasiek Mela, podróżnik i działacz społeczny, podzielił się swoimi sposobami na pielęgnowanie radości oraz zapowiedział konkurs
130 lat
W tym roku marka Kneipp obchodzi jubileusz 130-lecia, który został zorganizowany pod hasłem „130 lat momentów radości z Kneipp”. Producent naturalnych kosmetyków pragnie tym samym zachęcić kobiety do życia w bliskości z naturą oraz do doświadczania radości z tej niezwykłej relacji. Z okazji obchodów, 17 maja ruszyła akcja społeczna oraz konkurs „Podziel się momentami radości”, którego zadanie polega na zamieszczeniu na kanałach SoMe zdjęć, ilustrujących momenty radości w ich życiu. W ramach akcji wygrać można udział w Kneipp Campie, który odbędzie się w październiku br. Więcej informacji na temat konkursu, który potrwa do września, znajduje się na stronie www.swiatkneippa.pl/konkurs.
- Pandemia sprawiła, że na nowo uczymy się żyć. Nie mogąc podróżować, spotykać się z najbliższymi, czy spędzać czas w galeriach handlowych zwróciliśmy się ku naturze. W tej bliskości Polacy odnaleźli ukojenie, zdrowie i równowagę, tak ważną w dzisiejszym świecie. Marka Kneipp zachęca, aby czerpiąc z darów natury rozkwitnąć nową energią i uruchomić lawinę beztroskiej radości Polaków. Chcemy stworzyć morze dobrej energii i tym samym pokazać Polakom, że nawet w trudnych sytuacjach możemy znaleźć powody do radości – opowiada Ewa Łusiak, Marketing Manager marki Kneipp.
Jasiek Mela, podróżnik i działacz społeczny oraz ambasador akcji „Podziel się momentami radości” uważa, że to czy jesteśmy radości i czy potrafimy dostrzegać krótkie chwile dające nam przyjemność, satysfakcję, spełnienie zależą tylko od nas. - Każdy ma taki świat, jaki widzą jego oczy. W pandemii nauczyliśmy się dostrzegać małe rzeczy. Jeśli ciągle będziemy nasze szczęście uzależniać od dużych osiągnięć i zadowalać nas będą tylko rzeczy wielkie, to na co dzień nie doświadczymy wiele radości, a to z tych właśnie cegiełek zbudowane jest nasze poczucie szczęścia – twierdzi Mela.
Prostota
Zwrócenie się w pandemii ku prostocie i najzwyklejszym aspektom codzienności, które dają nam radość zyskało odzwierciedlenie w badaniach pt. „Radość w życiu kobiet i mężczyzn” przeprowadzone przez IRCenter na zlecenie marki Kneipp. Choć jesteśmy w trudnym czasie i wydawałoby się, że ciężko teraz mówić o radości, odczuwać ją i celebrować, w ostatnich kilkunastu miesiącach odkryliśmy jej moc. 73% Polaków deklaruje bowiem, że odczuwa radość raz lub więcej razy w ciągu dnia, a beztroskie rozbawienie, tzw. „dziecięcą radość” rodacy odczuwają średnio tylko 4 razy w tygodniu. Dodatkowo blisko 70% osób badanych raz lub więcej razy w ciągu dnia odczuwa prawdziwe rozbawienie, ale zdecydowanie rzadziej doświadczają oni momentów, w których śmieją się tak, że boli ich brzuch.
Na przestrzeni ostatnich lat, w poszukiwaniu szczęścia konsekwentnie oddalaliśmy się od tego, co dla nas, ludzi jest naturalne. Przebywanie na łonie przyrody, aktywność na świeżym powietrzu to dla nas ewentualnie dodatkowe atrakcje i przyjemności, ale nie sposób na dobre życie. Pandemia niejako narzuciła nam tzw. slowlife. Zwolniliśmy i tym samym pozostaliśmy tu i teraz, bez możliwości plano-wania i życia przyszłością, oczekiwaniem na wyjazd, wakacje, czy realizację innych celów. To oczeki-wanie, jak zaznacza psycholożka specjalizującą się w nurcie psychologii pozytywnej, Ola Potykanowicz jest swego rodzaju pułapką – mitycznym przekonaniem, że jeśli spotka mnie coś wielkiego, wówczas będę szczęśliwym człowiekiem. Te wydarzenia jednak dają nam szczęście na bardzo krótko, bowiem nasz mózg niezwykle szybko adaptuje się i chce więcej. Możemy na to odpowiedzieć właśnie budowaniem szczęścia poprzez radowanie się małymi rzeczami.
Cieszy, więc fakt, że najwięcej radości sprawia nam przebywanie z rodziną, bliskość z drugą osobą (po 64%) oraz towarzystwo przyjaciół i znajomych (57%). Istnieją pewne różnice między płciami w źródłach radości. Budowanie relacji oraz dbanie o nie sprawia kobietom więcej radości niż mężczyznom, ale natomiast Ci potrafią częściej odczuwają radość z zajmowania się własnym hobby (51% do 41% u kobiet). - Niech te różnice międzypłciowe będą zaproszeniem do tego byśmy się od siebie nawzajem uczyli. Kobiety, by zadbały o przestrzeń i czas na swoje pasje oraz czerpały z nich radość, a mężczyźni by bardziej zwrócili się ku rodzinie, a także bliskim i tam odnajdywali więcej radości – zachęca Ola Poty-kanowicz.
Jasiek Mela i Ola Potykanowicz w inspirującej rozmowie zachęcają do dzielenia się radością i szczęściem
W nawiązaniu do przeprowadzonych badań marka Kneipp zaprosiła Jaśka Melę wraz z psycholożką Olą Potykanowicz, aby wspólnie z dziennikarką radiową Justyną Dżbik-Kluge, a także Ewą Łusiak podjęli temat radości,szczęścia i podzielili się swoimi doświadczeniami, wiedzą oraz obserwacjami.
Komentarze