Rozwój branży kosmetycznej w Polsce
– O sytuacji przemysłu kosmetycznego w Polsce, jego rozwoju i kierunkach na przyszłość mówił Grzegorz Gromczyk z Delia Cosmetics.
Przedstawiciel Delia Cosmetics mówił o sytuacji i wartości europejskiego i polskiego rynku kosmetycznego. – Polski rynek kosmetyków odnotował 25% wzrost w latach 2008-2016 – mówił.
Wśród wyzwań przemysłu kosmetycznego Grzegorz Gromczyk wymienił m.in.
ZAGRANICZNE RYNKI - potencjał rozwoju eksportu szczególnie na rynkach poza Unią blokowany przez cła oraz bariery pozataryfowe w postaci różnych regulacji.
BREXIT – wielka niewiadoma. jeśli chodzi o przyszłe relacje handlowe między stronami.
KURCZĄCE SIĘ PORTFOLIO SUBSTANCJI - w szczególności konserwantów. Przepisy kosmetyczne w UE najbardziej restrykcyjne na świecie.
SPOŁECZNA I ŚRODOWISKOWA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRODUCENTA - coraz większe znaczenie mają elementy dotyczące etyki biznesu, zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.
Komentarze