Farmacja i branża kosmetyczna w obliczu wyzwań
– Wydłużył się czas życia ludzi w Polsce. Najdłużej żyją w naszym kraju mieszkańcy dużych miast – mówił Adam Grzeszczuk, prezes zarządu BMP podczas otwarcia XV Jesiennego Sympozjum Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego. – Chcemy żyć dłużej, lepiej, chcemy być zdrowi i piękni. To wyzwania dla przemysłów farmaceutycznego i kosmetycznego – dodał.
– Optymalizacja, efektywność i jakość to słowa, które najczęściej pojawiać się będą w referatach podczas XV Jesiennego Sympozjum Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego. To zrozumiałe, że w dobie wzrastającej konkurencji służby techniczne i finansowe, odpowiedzialne za nadzór nad kosztami w obszarze działalności operacyjnej, przywiązują tak dużą rolę do rentowności i bezpieczeństwa produkcji i samego produktu – mówi Adam Grzeszczuk, prezes zarządu BMP.
Gości w imieniu Honorowych Gospodarzy przywitali Sławomir Adamiak, wiceprezes zarządu Medana Pharma S.A., Grupa Polpharma, oraz Józef Szmich, założyciel Delia Cosmetics.
– To zaszczyt, że możemy wspierać firmę BMP w tym przedsięwzięciu. Sympozjum to dobra okazja to wymiany doświadczeń, wiedzy. Co roku możemy spotykać się podczas konferencji w branżowym gronie. To pomaga nam rosnąć na rynku – powiedział Sławomir Adamiak.
– Delia to firma rodzinna, bardzo nam miło, że możemy być jednym z gospodarzy tego sympozjum. Widzimy, że branża kosmetyczna zbliża się coraz bardziej do przemysłu farmaceutycznego i dzisiaj możemy tutaj razem się spotkać i rozmawiać o wzajemnych doświadczeniach – mówił Józef Szmich.
Medana Pharma S.A.
Spółka Medana Pharma S.A. w Sieradzu – od 2005 roku wchodząca w skład Grupy Polpharma – jest jednym z liderów w produkcji leków pediatrycznych, preparatów witaminowych i suplementów diety.
Posiada certyfikat GMP, będący dowodem przestrzegania Dobrej Praktyki Wytwarzania, oraz spełnia najwyższe wymogi w zakresie produkcji suplementów diety, bazując na zasadach systemu HACCP.
Firma świadczy szeroki zakres usług w dziedzinie produkcji kontraktowej. Możliwości produkcyjne Medany w zakresie kapsułek żelatynowych miękkich wynoszą ponad 700 mln sztuk rocznie, w zakresie niesterylnych form płynnych – ponad 100 mln opakowań rocznie oraz w zakresie produkcji preparatów pakowanych w tuby AL lub PE ponad 6 mln opakowań rocznie.
Spółka posiada również doskonale zorganizowany i wyposażony dział badań i rozwoju zatrudniający najwyższej klasy specjalistów, działający nie tylko na potrzeby własne, ale także na rzecz klientów zewnętrznych. Medana w ostatnich kilku latach sukcesywnie zwiększa swój poziom produkcji o około 8 % rocznie, z tego blisko 30% stanowią produkty eksportowe. Spółka dynamicznie się rozwija i w ostatnich kilku latach na inwestycje rozwojowe przeznaczyła ponad 200 mln PLN. To również jeden z większych pracodawców regionu Sieradza, a swój sukces zawdzięcza, między innymi, zaangażowanej i wysoko wykwalifikowanej załodze.
Delia Cosmetics
to polska firma kosmetyczna, która już od 21 realizuje Strategię Piękna, pomagając kobietom na całym świecie czuć się wyjątkowo każdego dnia. Kosmetyki Delii można odnaleźć na półkach w 80 krajach, na 5 kontynentach. Nowoczesne, doskonale skomunikowane zakłady produkcyjne firmy oraz zaawansowane laboratoria, zajmujące łącznie ponad 10 tys. m2 powierzchni, zlokalizowane są w samym sercu Polski.
Mottem firmy jest POMOC – nie tylko w podkreślaniu kobiecego piękna, ale również pomoc potrzebującym poprzez dzielenie się zyskami ze sprzedaży kosmetyków. W 2017 roku firma otrzymała prestiżową nagrodę Dobroczyńcy Roku, a kupując jeden z flagowych produktów Delii – hennę żelową do brwi i rzęs – klientki wspierają Fundację Gajusz. Delia Cosmetics tworzy kosmetyki, łącząc rodzinne wartości oraz troskę o piękno z najwyższą jakością. Firma posiada certyfikat jakości ISO 9001.
W Delii pracuje się według standardów GMP. Firma jest uprawniona do produkcji wyrobów medycznych. W portfolio Delii znajdziemy kosmetyki podzielone na 7 kategorii: henna do brwi, pielęgnacja twarzy, pielęgnacja ciała, makijaż, produkty do paznokci oraz kosmetyki do pielęgnacji i koloryzacji włosów, występujące pod szyldem marki Cameleo. Produkty Delii są nieustannie doceniane i nagradzane prestiżowymi nagrodami, których firma ma już na swoim koncie ponad 50, a są to m.in. nagroda magazynu Cosmopolitan – Prix de Beauté czy Doskonałość Roku magazynu Twój Styl. Każdego roku Delia produkuje ponad 35 milionów kosmetyków, które trafiają do kobiet, a także mężczyzn, ceniących sobie wysoką jakość i bezpieczeństwo.
Komentarze