Partner serwisu
24 stycznia 2023

Marka Kneipp wyróżniona za zrównoważony rozwój w rankingu EcoVadis

Kategoria: Aktualności

Działania ekologiczne i społeczne są mocno osadzone w priorytetach firmy Kneipp, co potwierdza EcoVadis – światowej sławy dostawca ocen zrównoważonego rozwoju biznesu, który przyznał producentowi kosmetyków do kąpieli i pielęgnacji ciała najwyższe możliwe, platynowe wyróżnienie. Kneipp jest w zgodzie z naturą nie tylko w filozofii marki, ale też w dążeniu do realizacji celów zrównoważonego rozwoju.

Marka Kneipp wyróżniona za zrównoważony rozwój w rankingu EcoVadis

W wyniku wieloletniego zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju marka Kneipp osiągnęła platynowe wyróżnienie w największym na świecie rankingu zrównoważonego rozwoju, uzyskując 75 punktów na 100 możliwych. Wynik ten plasuje markę Kneipp wśród 1 proc. najlepszych firm ocenianych przez EcoVadis i 2 proc. firm z branży kosmetycznej i środków higieny osobistej.

„Cieszymy się, że otrzymaliśmy potwierdzenie naszych osiągnięć w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, oznacza on bowiem odpowiedzialność – a firma, która nie bierze odpowiedzialności, nie ma przyszłości. Nagroda w rankingu Eco Vadis pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Naszym celem jest dalszy rozwój i mamy nadzieję, że dzięki temu poprawimy również nasz wynik w przyszłym roku” - wyjaśnia Alexander C. Schmidt, dyrektor generalny Grupy Kneipp.

Wymierny sukces we wszystkich czterech kategoriach

Ranking EcoVadis bada praktyki środowiskowe i społeczne w ramach łańcuchów dostaw firm. Ocenia on 21 wskaźników w obszarach środowiska, pracy i praw człowieka, etyki i zrównoważonych zamówień. Wydajność Kneippa jest oceniana jako zaawansowana we wszystkich tych kategoriach. Na szczególną uwagę zasługują wyniki w obszarach środowiska i etyki - w obu tych ocenach firma uzyskała 80 punktów na 100 możliwych. Dzięki tak wysokiej ocenie Kneipp pokazuje, że poważnie traktuje swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju i że prowadzą one do wymiernych sukcesów.

Kneipp w zgodzie z naturą – firma aktywnie dąży do realizacji celów zrównoważonego rozwoju

Kneipp stawia sobie wysokie cele w kwestii zrównoważonego rozwoju. Aż 75 proc. opakowań produktów marki Kneipp nadaje się do recyklingu, a firma dąży do osiągnięcia wyniku 100 proc. Ponadto Kneipp pracuje nad zastąpieniem wszystkich plastikowych opakowań plastikiem pochodzącym z recyklingu, a także coraz częściej stosuje zrównoważone alternatywy, takie jak biomateriały opakowaniowe, takie jak korek lub mieszanka papieru.

„Dla nas zrównoważony rozwój to prawdziwe przekonanie oparte na tradycji. Dla naszego założyciela, Sebastiana Kneippa życie w równowadze z naturą miało kluczowe znaczenie. Ponad 130 lat później odpowiedzialny biznes jest integralnym filarem firmy Kneipp. Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup surowców, produkcję czy opakowania – zrównoważony rozwój jest najważniejszą częścią strategii biznesowej firmy Kneipp”, podkreśla dyrektor generalny firmy Kneipp, Schmidt.

Od ponad 12 lat międzywydziałowa grupa zadaniowa pracuje nad konkretnymi środkami na rzecz większej trwałości. Oprócz wyróżnienia EcoVadis Platinum, firma Kneipp jako jedna z nielicznych firm otrzymała nagrodę Green Brand już po raz piąty, a więc już dziesięć lat z rzędu.

Ponadto firma jest neutralna dla klimatu we wszystkich swoich lokalizacjach na całym świecie (zarówno fabrykach, jak i biurach). Kneipp od dawna aktywnie działa na rzecz ciągłej redukcji emisji CO₂, kompensując ją dzięki projektom takim jak ClimatePartner. Od 2010 roku Kneipp pozyskuje energię elektryczną wyłącznie z elektrowni wodnych. Deklarowanym celem jest lokalna neutralność klimatyczna poprzez redukcję emisji CO2.

Więcej informacji można znaleźć na stronie https://ecovadis.com/

 

KNEIPP jest producentem kosmetyków opartych na naturalnych składach, które są wytwarzane z najwyższej jakości ekstraktów roślinnych, na podstawie receptur o naukowo potwierdzonej skuteczności. Fundamentem powstania oraz rozwoju marki jest filozofia księdza Sebastiana Kneippa (1821-1897), prekursora naturalnych metod leczenia. Metoda KNEIPPa, oparta na filozofii Sebastiana Kneippa, jest uznawana od 2015 roku za niematerialne dziedzictwo kulturowe UNESCO. Pięć filarów jego nauki– woda, rośliny, ruch, odżywianie oraz równowaga stały się podstawą strategii rozwoju produktów kosmetycznych. 

Kosmetyki marki KNEIPP są dostępne w drogeriach stacjonarnych Hebe, Rossmann, Super-Pharm oraz online w perfumerii Douglas i aptekach DOZ, Melissa i Olmed.

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ