Nowa ustawa o produktach kosmetycznych. Wprowadzanie kosmetyków do obrotu w UE, komunikacja i reklama produktów kosmetycznych – szkolenie 4 czerwca br.
Branża kosmetyczna stoi przed szeregiem wyzwań. W tym roku musi sprostać wielu nowościom w prawie. Jednymi z najistotniejszych, które z pewnością wpłyną na zachowanie sektora oraz praktykę organów w tym zakresie, są załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych do Rozporządzenia 655/2013. Jakie obostrzenia wprowadzają oraz na jakich zasadach wprowadzane są kosmetyki do obrotu w Unii Europejskiej będzie można usłyszeć podczas szkolenia Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy już 4 czerwca br.
Zniżna 15% dla naszych czytelników na hasło „Kierunek Kosmetyki”
Zgodnie z zasadami Rozporządzenia 655/2013 w branży obowiązuje sześć „złotych” wytycznych dla oświadczeń marketingowych:
- przestrzeganie przepisów prawa/zgodność z prawem,
- prawdziwość zawartych w oświadczeniach informacji,
- oparcie oświadczeń na dowodach,
- zgodność oświadczeń ze stanem faktycznym,
- uczciwość przekazywanych treści (także w stosunku do konkurencji),
- stworzenie konsumentowi możliwości podjęcia świadomej decyzji zakupowej.
Dodatkowo do Rozporządzenia 655/2013 dołączony jest Dokument Techniczny przygotowany przez Podgrupę Roboczą ds. Oświadczeń i zatwierdzony przez Grupę Robocza ds. Produktów Kosmetycznych. Podkreśla on znaczenie powyższych sześciu zasad, wyjaśnia je szczegółowo i analizuje konkretne przypadki wybranych dopuszczalnych/niedopuszczalnych oświadczeń.
Czy konieczne są zatem zmiany w opakowaniach kosmetyków? Zależy to od tego, czy oraz w jaki sposób posługiwaliśmy się dotychczas oznaczeniami „free from” (wolne od/nie zawiera) oraz „hipoalergiczny”, a także do jakich produktów i do jakich składników odnosi się konkretne oświadczenie. Niezwykle ważnymi czynnikami, o których należy pamiętać, jest także percepcja konsumentów, zachowanie konkurencji, a w końcu poparcie podawanych na opakowaniach informacji badaniami – wskazuje dr Joanna Uchańska, Managing Associate w Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, która 4 czerwca poprowadzi szkolenie pt. „Nowa ustawa o produktach kosmetycznych”.
Podczas szkolenia poruszone zostaną zagadnienia związane m.in. z zasadami klasyfikacji produktów, oznakowaniem i obowiązkami informacyjnymi, zwłaszcza dla znakowania produktów ochrony przeciwsłonecznej i nietestowanych na zwierzętach, a także ryzykiem i konsekwencjami błędnego stosowania oświadczeń marketingowych.
Szkolenie zaplanowane jest na osiem godzin dydaktycznych (1 godz. dydaktyczna = 45 min). Odbędzie się w Warszawie – szczegóły dotyczące miejsca spotkania zostaną podane po zapisaniu się.
Dr Joanna Uchańska – Radca Prawny w Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, Szef Praktyki Life Science and Healthcare oraz wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się prawnymi aspektami life science, przede wszystkim w branżach biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, spożywczej i beauty. W obszarze jej zainteresowań jest także prawo własności przemysłowej, prawo cywilne i ochrona dóbr osobistych. Doradza zarówno podmiotom gospodarczym, jaki i klientom indywidualnym. Członek organizacji branżowych, w tym Krajowej Rady Suplementów i Odżywek (członek zarządu). Napisała kilkadziesiąt artykułów naukowych i branżowych m.in. na temat prawa medycznego, farmaceutycznego i spożywczego. Współautorka drugiego wydania „Prawa patentowego” M. du Valla pod red. E. Traple.
Zachęcamy do wzięcia udziału w szkoleniu!
Komentarze