Partner serwisu
Tylko u nas
02 stycznia 2019

Innowacyjne surowce kosmetyczne – potwierdzona skuteczność czy chwyt marketingowy?

Kategoria: Z życia branży

Zasada, że konsument ma możliwość korzystania z rzeczy jedynie w zakresie koniecznym do stwierdzenia jej charakteru, cech i funkcjonowania, odnosi się również do produktów kosmetycznych. Zwykłe niezadowolenie z produktu nie jest wystarczającym powodem, dla którego sprzedający byłby zobowiązany do przyjęcia zwrotu kosmetyku.

Innowacyjne surowce kosmetyczne – potwierdzona skuteczność czy chwyt marketingowy?

Producenci każdej branży prześcigają się w tworzeniu nowych, innowacyjnych koncepcji produktowych. Branża kosmetyczna niczym od tej zasady nie odbiega, co więcej, rynek preparatów kosmetycznych zmienia się bardzo dynamicznie, co wynika z coraz większych wymagań konsumentów i rosnącej ich świadomości.

Każdego dnia producenci substancji kosmetycznych pracują nad nowymi wdrożeniami, odkryciami zarówno w formie nowych, niewykorzystywanych wcześniej składników, np. w postaci ekstraktów roślinnych, jak i sposobów ich otrzymywania czy wreszcie możliwości potwierdzenia ich skuteczności działania. Nasuwa się więc pytanie, czy stosowane od lat, sprawdzone przez wielu składniki czynne po prostu nie działają, a coraz to nowsze koncepcje mają zapewnić konsumenta, że finalny kosmetyk działa zgodnie z jego wskazaniami, czyli po prostu oczekiwaniami? Rosnący każdego rokurynek produktów kosmetycznych sprawił, że konsument stał się również bardziej wymagający, a same deklaracje o skuteczności działania niejednokrotnie są już niewystarczające. Rozpatrując aktualne trendy, analizując nowe surowce kosmetyczne można skupić się na ich wskazaniach do stosowania, działaniu bądź podejść do nich od innej strony, analizie poddając metodykę badań i sposób potwierdzenia deklarowanych właściwości surowca.

Cały artykuł przeczytasz w numerze 4-5/2018 magazynu Przemysł Farmaceutyczny

fot. 123rf
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ