Superfoods – nowy trend eko
Trend na ekokonsumpcjonizm oraz rosnące wymagania stawiane wyrobom kosmetycznym powodują, że do receptury coraz chętniej wprowadzane są naturalne surowce, wykazujące unikalne właściwości. Nowoczesne kosmetyki zgodnie z oczekiwaniami konsumentów powinny być nie tylko efektywne w działaniu, przyjemne w aplikacji, ale także przyjazne dla skóry.
Superfoods to kategoria, która dopiero zaczyna się tworzyć, której nie reguluje jeszcze żadne prawo. Według Wikipedii to termin marketingowy wykorzystywany do określenia nieprzetworzonej żywności pochodzenia naturalnego, bogatej w składniki odżywcze, których ilości i właściwości mają działać korzystnie na organizm człowieka. Natomiast według organizacji FAO (Food and Agriculture Organization) naukowa definicja superfoods opiera się na dwóch kryteriach – wartości odżywczej oraz dodatkowych korzyściach żywieniowych. Z czego zdolność antyoksydacyjna jest najbardziej rozpowszechnionym bioaktywnym atrybutem modnych superfoods.
Chociaż już od dawna wiadomo, że wszystko to, co jemy, jakie produkty kosmetyczne stosujemy na naszą skórę, ma ogromny wpływ na jej zdrowie, trend na superfoods nabrał na sile dopiero na przełomie ostatnich kilku lat. Głównym czynnikiem popularności tej idei jest trend na eko, fit, a co się z tym wiąże rosnąca świadomość konsumentów. Współczesny użytkownik produktów kosmetycznych coraz częściej czyta składy, skupia uwagę na właściwościach odżywczych produktów oraz działaniu kosmetycznym i bezpieczeństwie stosowanych kosmetyków. Świadomy jest również tego, że skóra to naturalna tarcza chroniąca przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi i dlatego
wie, że warto dbać o jej zdrowie, aplikując na swoje ciało tylko zdrowe, naturalne produkty zawierające w składzie bogate składniki kosmetyczne.
Cały artykuł przeczytasz w numerze 4-5/2018 magazynu Przemysł Farmaceutyczny
Komentarze