Partner serwisu

Rośnie eksport kosmetyków z Polski

Kategoria: Archiwum newsów 2012

Według danych GUS polski eksport kosmetyków osiągnął w ubiegłym roku 7,6 mld zł, co stanowi ponad 5 proc. wzrost wobec roku poprzedniego.
 

    Najpotężniejszym eksporterem wśród polskich firm jest Inglot, który swoje produkty sprzedaje w 150 firmowych sklepach w 44 krajach świata. Jak pisze dziennik Rzeczpospolita, z ok. 40-proc. udziałem eksportu Inglot jest rekordzistą wśród rodzimych producentów kosmetyków, którym zagraniczna sprzedaż daje zwykle 10-15 proc. przychodów.

    W ciągu kilku najbliższych lat lidera chce dogonić również Oceanic, która ze swoją marką AA trafia do 25 krajów. W ubiegłym roku jej eksport wzrósł o jedną piątą, a to za sprawą wprowadzenia produktów do sieci ponad 300 aptek na Ukrainie oraz zwiększenia sprzedaży na Litwie i w USA. Na zagraniczną ekspansję coraz mocniej stawia też Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, które wysyła produkty do 30 krajów. Wśród jej głównych rynków są Azja, Niemcy, a przede wszystkim Ukraina, gdzie firma ma własną spółkę dystrybucyjną.

    Jednak lwia część kosmetycznego eksportu przypada na spółki globalnych koncernów. Prawie 2 mld zł, czyli 84 proc. przychodów osiągnęła w 2011 zagraniczna sprzedaż Avon Operations Polska. Eksport stanowi też ponad 80 proc. przychodów produkcyjnej spółki Oriflame. Polska fabryka L'Oreal wysyła za granicę ok. 90 proc. wyrobów. W poznańskiej fabryce Beiersdorf zagraniczna sprzedaż kosmetyków Nivea i Eucerin (86 proc. przychodów) wyniosła w ubiegłym roku 354 mln zł.

Źródło: informacja prasowa Newsletter Wiadomości Kosmetycznych, Nr 278
 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ