Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
Rok 2024 jest szczególnie ważny dla polskiej gospodarki, firm oraz administracji publicznej – w tym czasie świętujemy 20-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej, jest to również okres intensywnych przygotowań do objęcia przez Polskę przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej, które rozpocznie się 1 stycznia 2025 roku i potrwa 6 miesięcy. Rok 2024 to także rok intensywnych prac i zmian legislacyjnych, podyktowanych zieloną polityką Unii Europejskiej – Green Deal. Jest to również newralgiczny moment dla całej branży kosmetycznej i detergentowej, która stoi przed szczególnie trudnym czasem. Oprócz nowej legislacji środowiskowej, która dotknie każdą gałąź przemysłu, rewidowane są kluczowe akty prawne stanowiące trzon legislacyjny sektora detergentowego – rozporządzenie CLP i rozporządzenie detergentowe.
Obie rewizje wprowadzą wiele fundamentalnych dla branż zmian, skutkujących nie tylko wzrostem nakładów finansowych czy administracyjnych, ale też potrzebą zmian na etapie koncepcji produktu i jego dystrybucji. Minimalny wymiar czcionki i nowy format etykiety CLP, regulacja sprzedaży refill, cyfrowy paszport produktu, ocena zgodności, ocena bezpieczeństwa środków czystości opartych na mikroorganizmach to zupełnie nowe wymagania, z którymi będą musieli się zmierzyć producenci detergentów. Zmiana podejścia do klasyfikacji substancji wieloskładnikowych wprowadzi istotne zawirowania w branży kosmetycznej - pod znakiem zapytania może stanąć zasadności stosowania wielu cenionych i kluczowych składników produktów kosmetycznych – ekstraktów roślinnych i olejków eterycznych.
W obliczu nadchodzących zmian nasuwa się zatem pytanie: czy branża detergentowa i kosmetyczna będzie dalej mogła funkcjonować w oparciu o dotychczasowe podejście do strategii produktu?
Program konferencji został podzielony na bloki tematyczne:
- Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej
- Nowe i przyszłe ramy prawne istotne dla branży kosmetycznej i detergentowej
- Projektowanie oraz komunikacja o produkcie – nowe elementy, wpływ na innowacje i rozwój
Do udziału w charakterze prelegentów i panelistów zaprosiliśmy ekspertów wielu dziedzin, o bezcennej wiedzy i doświadczeniu z dziedziny opakowań. Głos zabiorą także przedstawiciele polskich władz oraz organizacji otoczenia biznesu. Nie zabraknie także głosu przedstawicieli biznesu, którzy dyskutować będą w debacie o innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie produktów i opakowań.
Do udziału w Konferencji zapraszamy szczególnie:
- Właścicieli i kadrę zarządzającą
- Pracowników działów odpowiedzialnych za projekty wiązane ze zrównoważonym rozwojem i ochroną środowiska
- Pracowników działów kontroli jakości, badawczo-rozwojowych, technologicznych i działów wdrożeń
- Pracowników działów marketingu i rozwoju produktu
Więcej TUTAJ
Komentarze